Projekto apie gamtą „Aš kūrėjas“ akimirkos

Gamta – tai geriausias kūrybinis rinkinys, kuriame yra viskas, ko reikia mokinio saviraiškai. Veiklos susijusios su gamta, tai paskatinimas vaikams atidžiau žvalgytis gamtoje, stengtis ją pažinti, išgirsti pačią slapčiausią gamtos kalbą, išmokti atsakingai elgtis gamtoje, savo mažais darbeliais prisidėti prie jos išsaugojimo, ugdyti palankią nuomonę apie gaminių kartotinį naudojimą ir pagamintus iš atliekų produktus.

Taip gimė projekto idėja apie gamtą „Aš kūrėjas“. Du mėnesius, per įvairių mokomųjų dalykų pamokas, antrokai atliko įvairias veiklas, kurių metu tobulino meninius sugebėjimus, ieškojo informacijos, keitėsi skirtinga kūrybine patirtimi.

Projektą pradėjome kovo 20 dieną minėdami Žemės dieną. Per dailės ir technologijų pamokas mokiniai sėkmingai įgyvendino savo kūrybinį sumanymą, sukūrė atviruką „Saugokime gamtą“.

Po to antrokai aktyviai dalyvavo respublikiniame konkurse „Aš noriu išlikti“. Taigi pasaulio pažinimo pamokose ieškojo informacijos, kokioms Lietuvos gyvūnų rūšims ir kodėl gresia pavojus išnykti. Tada išsirinko vieną ar keletą tokių gyvūnų ir nulipdė juos iš molio ar kitos lipdymo medžiagos.

Mokiniams labai patiko ši tema. Jie sužinojo apie Lietuvos Raudonąją knygą ir daug kitų dalykų apie saugomus gyvūnus, paukščius, augalus. Nustebo, kad Lietuvoje gyvena rudasis lokys , kuris yra saugomas ir panoro jį nupiešti. Pasitelkę įvairias dailės raiškos priemones sumanymą įgyvendino.

Pavasarį mokiniai atliko daug stebėjimo užduočių. Viena iš jų – stebėti vabzdžius. Po poras savaičių pristatė savo stebėjimų rezultatus. Pasirodo, kad daugiausiai jie pamatė bičių. Taip gimė idėja atlikti meninį darbelį apie bites. Mums pasisekė, nes savo darbus išsiuntėme į respublikinį virtualų projektą „Bitės – mažosios darbininkės“.

Dar vienai veiklai mus paskatino taip pat respublikinis konkursas „Išgirsk slapčiausią gamtos kalbą“, kuri organizavo Panevėžio gamtos mokykla. Savo meniniais darbais antrokai sugebėjo parodyti ir įrodyti, kokia graži ir nepakartojama mūsų gamta. Tik reikia atrasti laiko, stabtelėti ir pasigrožėti.

Puiki idėja projekto veiklai kilo matematikos pamokoje. Kartojome geometrines figūras. Reikėjo pateikti pavyzdžių iš artimiausios supančios aplinkos. Keli mokiniai pateikė netikėtą atsakymą – juk kiemo akmenėliai yra įvairių formų: apvalūs, keturkampiai, ovalūs, pailgi, plokšti. Nutarėme piešti gamtos tema ant akmenėlių. Sumanymas pranoko lūkesčius. Darbeliai nuostabūs.

O lietuvių kalbos pamokose kūrė istorijas „Akmenėlių pasakojimai“. Kitais mokslo metais visas istorijas atspausdinsime ir „išleisime“ savo kūrybos knygelę.

Ugdant pradinukų supratimą apie artimiausią gamtinę aplinką ir skatinti palankų aplinkai elgesį išbandėme ir kitas patrauklias veiklos formas. Viena iš jų – antrinių žaliavų panaudojimas.

Kalbėdami apie skulptūras nutarėme jas gaminti iš kartoninių dėžių. Džiugu, kad kelios skulptūros turėjo gilią prasmę. Skulptūra „Širdis“ – tai meilės mokyklai išraiška, skulptūra „Pilis“ skirta kunigaikščio Kęstučio ir mūsų mokyklos pavadinimui įprasminti, skulptūra „Robotas“ įprasmina mūsų ROBOTUKŲ klasė buvimą. Paskutinę mokslo dieną antrokai nusifotografavo su robotuku ir paliko klasėje saugoti mokinių prisiminimus.

Projekto finalinė veikla – madų šou. Antrokai išdidžiai žingsniavo demonstruodami kostiumus, sukurtus iš popieriaus, laikraščių, folijos, plastiko. Stebino pagamintų kostiumų įvairovė ir sukurti prisistatymo eilėraščiai. Tai buvo ne tik madų šou, bet ir pažintinė pamoka priešmokyklinio ugdymo vaikams. Jie aktyviai atsakinėjo į klausimus ir patys pateikė klausimų.

Madų šou visiems suteikė daug džiugių akimirkų ir užbaigė antrokų projektą „Aš kūrėjas“.

 

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos