Trečiokai eksperimentuoja

Praktinis patyrimas yra vienas geriausių mokymosi būdų, nes vaikai geriausiai mokosi iš savo asmeninės patirties ir savo atradimų.

Trečiokai keletą dienų tyrinėjo vandenį bei atliko kitus eksperimentus. Pradėjo savo veiklą diskusija „Kiek vardų turi vanduo“. Nustebo, nes suskaičiavo daugiau trisdešimties. Tai fontanas, lašas, ežeras, snaigės, geizeris, ledas, sniegas, šaltinis… Po smagios diskusijos prasidėjo praktinė veikla. Kiekvieno eksperimento pradžioje išsikėlė hipotezes, o pabaigoje padarė išvadas ir sužinojo, ar jų iškeltos hipotezės pasitvirtino. Pirmuoju bandymu išsiaiškino, kaip vyksta vandens apytakos ratas ir kokia yra vandens judėjimo reikšmė gamtoje, aptarė vandens fizines savybes bei tyrinėjo jo būsenas.

Antras etapas vėl prasidėjo diskusija apie vandens išteklius. Ar mes turime pakankamai vandens – mokinių  nuomone ne, nes labai daug jo suvartojame. Todėl  reikia valyti vandenį. Pasigamino netirpių medžiagų ir vandens mišinius ir juos filtravo. Nustebo, kai gavo švarų vandenį, kuris praktiškai nesiskyrė nuo vandens iš krano. Po to paruošė tirpios medžiagos ir vandens tirpalą. Garino. Lėkštutėje liko druska, o vanduo išgaravo.

Praktinę veiklą baigė įdomiaisiais bandymais,  kuriuos pavadino „Lietuvos vėliavos spalvų stebuklai“. Trečiokai atliko tris eksperimentus „Spalvoti fontanai“, „Trispalvė kitaip“ ir „Piešiu kitaip“.

Mokiniai įgijo žinių, juos lydėjo puiki emocija bei įgijo praktinių įgūdžių.

Autorius:
Pradinių klasių mokytoja metodininkė Rita Astrauskienė

Nuotraukos:
Rita Astrauskienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos