Virtuali paroda „Snaigės“

Žiemą palydi virtuali paroda „Snaigės“. Šį sykį pieštos pieštuku. Balta snaigė pilkame fone iššūkis ne vienam mokiniui ir darbo sudėtingumu ir įdėto darbo apimtimi. Nupiešę baltą snaigę baltame fone mokiniai turėjo ją „ištraukti“  į priekį, padaryti matomą. Kitas snaiges vaikai mokėsi stumdyti erdvėje, nustumti toliau ir padaryti mažiau matomą. Piešdami ir kurdami erdvę popieriaus lape mokiniai sužinojo, kokius triukus naudoja dailininkai kurdami iliuzinį gylio vaizdą. Taip pat išsiaiškinome kodėl toli esantys daiktai matomi blankesni ir kartais net susilieję. Atsakymui pagrįsti pasitelkėme fizikos ir biologijos žinias apie akies ypatybę skirtingai matyti arti ir toli esančius daiktus ir tai, kad  mūsų žvilgsnis praėjęs pro ore esantį vandens lašelių šydą, toli esančius daiktus mato ne tokius ryškius, kaip arti esančius. Mokėmės „pakišti“ vieną snaigę už kitos, už snaigės nupiešti dar ir dar snaigę, medį ar ..... sukurti iliuzinį 3D vaizdą. Kiekvienas kūrė individualiai. Kiekvienam buvo parodyta, kiek pilko tono atspalvių galima išgauti vien juodu pieštuku.

Užduotis puikiai tinka mokantis matematikos. Kodėl? Apskritimo dalijimas  intuityviai iš akies į 6 lygias dalis, posūkis apie savo ašį, postūmis tam tikru kampu, modulio-snaigės sparno atsikartojimas 6 kartus, simetriškais snaigės sparno raštų atsikartojimas pagal vertikalią ašį.

Ir gamtos mokslų žinių praktiniam įtvirtinimui.

Kodėl snaigės 6 sparnelių? Kaip snaigės formą įtakoja atitirpimas ir vėl užšalimas, ar turi oro tarša ir priemaišos vandens kristalui formuojantis į snaigę....

Fizikos, chemijos, biologijos, matematikos žinios dailės pamokose tiesiog būtinos, norint suvokti, kaip  ir ką kuri.

Dirbome su pertraukomis 3 - 4 pamokas, kol pasitelkę savo kūrybiškumą, atkaklumą, kantrybę sukūrėme krentančių snaigių šokį.

 

 

Autorius:
Dailės ir technologijų mokytoja metodininkė Asta Naruševičienė

Nuotraukos:
Asta Naruševičienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos